Säästäminen velkaantuneena?

Raha on vallannut mun ajatukset.

Tavallaan saan turvaa ja motivaatiota, kun lasken paljon velkaa on, paljonko sitä pystyisin maksamaan, paljonko olen jo säästänyt kun oon ollut kohta 5päivää pelaamatta, avaisinko säästötilin? Tai ehkä ASP-tilin? Mikä on se puskuri mistä kaikki puhuu? Kannattaisiko mun ajatella sijoittamista?

Asia pyörii nyt mielessä kokoajan ja mietin että tuliko tää nyt sitten tilalle kun koitan hillitä pelihimoa? Tulee olo että koska nyt en pelaa niin voisin tehdä sitä ja tätä ja yhtäkkiä maksaa velat ennätysajassa ja säästää siinä sivussa kaikki maailman puskurit ja asuntorahat. Näättekö te tässä samaa kaavaa kuin mä ? Peliriippuvaisen ihmisen ajatusmaailma on tässäkin ihan selkeästi läsnä. Kaikki mulle heti nyt!

En ole  ennen ajatellut säästämistä sen enempää, en ole edes haaveillut omasta asunnosta :D Teenkö tässä säästämisestä itelleni uutta ”peliä” ? Onko se hyvä vai huono asia?

Toivoisin teiltä omia ajatuksia ja kokemuksia! Onko mitään järkeä avata säästötiliä kun on ulosottoa ja muuta velkaa näin reilusti? Jos jollain on hyviä lukuvinkkejä puskuriin yms. säästöihin liittyen niin linkatkaa mulle! 

Kommentit

  1. Taitaa olla aika kinkkistä tuo säästäminen ulosotossa olevalle, sillä periaatteessa vouti voi ratsata tilin, jos sinne kertyy "liikaa" rahaa. Esim. tuossa aiheesta tietoa:
    www.takuusaatio.fi/saastoloukusta-saastotalkoisiin

    Mutta ei kannata masentua tuon suhteen, korot on niin pienet, että ihan yhtä hyvin voi nostaa ylimääräiset tililtä ja laittaa "sukanvarteen" tai tehdä niinkuin minä, että laittaa ne kumppanille niin ei ainakaan "polttele".

    Noista raha-asioista ei kannata stressata, ne kyllä hoituvat ajan kanssa. Tärkeintä on tuo pelaamattomuuden pysyminen ja kun olet ollut tarpeeksi pitkään pelaamattomana niin esimerkiksi Takuusäätiöstä voi kokeilla hakea järjestelylainaan takausta.

    Mutta tsemppiä sulle ja teille molemmille. Toivottavasti saat asiasi kuntoon ja unelmasi perheestä toteutuvat :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Juuso! Ihana kommentti ja varsinkin lopun tsempit :) En uskalla alkaa käteisenä säästää vielä, ne olisi niin helppo käydä häviämässä jossain. Toivottavasti jatkossa voin alkaa tämmöstä toteuttamaan ! Nyt käyn lukaisemassa ton takuusäätiön sivun minkä linkkasit.

      Kiitos kun jaksoit kommentoida ! :)

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Velkatilanne 09/22

Näkyikö lomarahat ulosoton lyhennyksissä?

Huijari